SOAR (Security Orchestration, Automation and Response)  

خودکار سازی امنیت شبکه

soar چیست ؟

SOAR مخفف Security Orchestration, Automation and Response است که به معنی هماهنگی، خودکارسازی و پاسخگویی در امنیت می‌باشد. SOAR یک رویکرد جامع برای مدیریت امنیت سایبری است که به سازمان‌ها کمک می‌کند تا با تهدیدات سایبری به طور موثرتر و کارآمدتر مقابله کنند.

کاربرد SOAR:

خودکارسازی

تکنولوژی SOAR وظایف امنیتی تکراری را خودکار می‌کند تا تیم‌های امنیتی بتوانند بر روی وظایف مهم‌تر تمرکز کنند.تمامی تجهیزات کنار خود نگه داری کنید

پاسخگویی

تکنولوژی SOAR به سازمان‌ها کمک می‌کند تا به طور سریع‌تر و موثرتر به حوادث امنیتی پاسخ دهند.و بتواند به انواع تجهیزات متصل شود

هماهنگی

تکنولوژی SOAR ابزارها و فرآیندهای امنیتی مختلف را در سراسر سازمان هماهنگ می‌کند تا دیدگاه واحدی از وضعیت امنیتی ارائه دهد.

دلیل استفاده از Soar

امروزه، زمان و کارایی در دنیای امنیت و تکنولوژی از اهمیتی حیاتی برخوردارند. انجام صحیح فرآیندها در کمترین زمان ممکن، به عنوان یک مزیت رقابتی در این حوزه محسوب می‌شود. به همین منظور، شاهد ظهور راهکارها و پلتفرم‌های متنوعی برای اتوماسیون و خودکارسازی فرآیندهای امنیتی هستیم که به طور قابل توجهی در صرفه‌جویی در زمان، کاهش فشار کاری کارکنان و ارتقای کارایی سازمان‌ها نقش دارند. SOAR به عنوان یکی از قدرتمندترین راهکارهای ارائه شده در دنیای امنیت، نقشی کلیدی در اتوماسیون و خودکارسازی وظایف امنیتی ایفا می‌کند.

در ویدیو کوتاه ارائه شده، شاهد یکی از قابلیت‌های برجسته #APTGuard، ماژول تکنولوژی#SOAR  مشاهده می کنید APTGuard برای سازمان‌های از هر اندازه و در هر صنعتی مناسب هستند و به آنها در ارتقای سطح امنیت سایبری و حفظ آرامش خاطر در دنیای پرچالش امروز کمک می‌کنند.

تکنولوژی SOAR به عنوان یکی از قدرتمندترین راهکارهای ارائه شده در دنیای امنیت، نقشی کلیدی در اتوماسیون و خودکارسازی وظایف امنیتی ایفا می‌کند. این راهکار با تجزیه و تحلیل داده‌ها از منابع مختلف و استفاده از #هوش_مصنوعی، به شناسایی و پاسخگویی به تهدیدات سایبری در زمان واقعی کمک می‌کند.

SOAR یک رویکرد جامع برای مدیریت امنیت سایبری است که می‌تواند به سازمان‌ها کمک کند تا با تهدیدات سایبری به طور موثرتر و کارآمدتر مقابله کنند. SOAR با هماهنگی، خودکارسازی و پاسخگویی به وظایف امنیتی، به سازمان‌ها کمک می‌کند تا دیدگاه امنیتی خود را بهبود بخشند، زمان پاسخگویی به حوادث را کاهش داده و هزینه‌های مرتبط با امنیت سایبری را ‌کاهش دهند.

SOAR چیست و چه کاربرد هایی دارد ؟